Thursday 2 February 2017

DAH GILA KA AMALAN MEMAKAN URI BAYI UNTUK KEKAL CANTIK KAU MAMPU MENJIJIKKAN JANGAN TENG0K KALAU TAK KUAT

1.png

Perbuatan memakan uri bayi telah diharamkan 0leh Kesatuan Er0pah (EU) namun kecederungan itu menular di kalangan ibu-ibu baru bersalin di negara-negara luar Er0pah seperti di Singapura.

Dalam satu undang-undang yang baru digubal pada awal September lalu, Badan Keselamatan Makanan Er0pah (Efsa) telah mengelaskan uri atau plasenta sebagai makanan pelik sekaligus mengharamkan penjualan serta penggunaannya sebagai makanan.

Malah, pihak yang memandai-mandai menawarkan khidmat mengkapsulkan plasenta akan turut sama diheret ke muka pengadilan atas kesalahan menjual bahan aneh sebagai makanan secara haram.

2.jpg

Plasenta yang telah kering dan dikapsulkan.

Dalam satu lap0ran pihak Asia0ne di Singapura, kegilaan memakan uri bayi bagi tujuan kecantikan ini bukanlah sesuatu yang dilakukan secara ters0r0k.

Terdapat ramai pengamal kesihatan tradisi0nal, bidan serta pakar materniti sedia menawarkan servis menukar plasenta menjadi bentuk kapsul 0leh kerana permintaan tinggi di K0ta Singa itu.

Menurut se0rang ibu baru yang bercitarasa eks0tik, Wendy Sia,29, beliau telah diperkenalkan kepada amalan itu 0leh ibu mertuanya.

Pada awalnya gerun juga, tapi selepas dua minggu mengamalkan pil plasenta ini, ramai yang memuji kulit saya semakin bersinar, kata Wendy.

Kepada yang betul-betul nak tahu,Satu plasenta cukup untuk menghasilkan 150 ke 200 kapsul, bergantung kepada saiz. Harganya pula dalam lingkungan SGD300, jelas Ye0 Chuan H0ng, 41, pengurus sebuah pusat perubatan alternatif terkemuka di republik berkenaan.

3.jpg

Uri salai ala daging dendeng. Ada bran?

Menurut Ye0 lagi, amalan memakan uri juga amat baik untuk menangani masalah mer0yan yang biasa dihadapi wanita baru bersalin.

Geli melihat rupa uri tapi gatal mahu cuba? Terdapat beberapa resipi di Internet yang anda b0leh buat sendiri di rumah di masa senggang.

Kalau anda rasa leceh untuk telan ubat, plasenta itu b0leh dikeringkan di dalam ketuhar dan dip0t0ng kepada kepingan untuk dijadikan snek ala-ala daging dendeng Minang, menurut satu resipi daripada laman web http://ift.tt/2jAl8PV.

Yang berjiwa hardc0re mungkin b0leh campurkan uri yang telah direbus ke dalam tuna, sapukan pada r0ti dan terus Ngaaaaaap.-

468x90.gif

Sumber: viralsumbak

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Artikel ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog. Sekiranya perkongsian artikel yang dilaporkan disalahertikan kami tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih



from Cerita sensasi tatapan umum http://ift.tt/2jGXYCO
via IFTTT

No comments:

Post a Comment