Monday 13 February 2017

Obses Untuk Miliki Bayi Kulit Putih. Apa Yang Si Ibu Lakukan DIKECAM Netizen !!!

Obses Untuk Miliki Bayi Kulit Putih. Apa Yang Si Ibu Lakukan DIKECAM Netizen !!! | Seorang ibu dikecam Netizen kerana obses untuk memiliki bayi yang berkuit putih sehingga sanggup memandikan bayi itu dengan air rendaman teh.

Menurut wanita itu, ketika lahir bayinya berkulit putih kerana dia rajin minum air kelapa, (pati delima) Gulsan dan susu kambing ketika mengandung, namun begitu semakin lama kulitnya bayinya yang berjantina lelaki semakin gelap.

Justeru ibu itu telah meminpa pandangan pengikut laman Info Ibu Hamil, namun dikecam Netizen kerana obses memilki anak berkulit putih. Wanita itu menulis:

Assalamualaikum ibu-ibu.

Anak saya sekarang dah usia sebulan sembilan hari. Waktu lahir bayi lelaki saya putih sangat-sangat, sebab saya rajin minum air kelapa, gulsan, susu kambing sewaktu hamil. Tetapi saya pelik, bila dah bertambah usia dia, makin lama kulit dia menghitam dan tak putih lagi.

Makcik saya kata, mandikn dengan air teh untuk bagi bayi putih kekal tetapi mula dari mandi air teh anak saya menghitam.

Ada tak sebarang petua untuk kulit bayi saya putih kembali?

Penat saya jaga waktu dalam kandungan, dah putih waktu keluar, tup tup hitam tiba-tiba.

Permintaannya untuk mendapatkan tips bagi memutihkan kulit anak lelakinya itu bagaimanapun mengundang kecaman. Wanita itu dianggap seorang yang tidak bersyukur dan ‘obses kulit putih’.

Sebenarnya apa yang diperkatakan Netizen itu ada benarnya. Warna kulit bayi adalah bergantung pada faktor genetik bukan pemakanan atau penjagaan luaran. Lagipun, adalah normal bagi bayi lelaki berbangsa Melayu untuk memiliki kulit gelap.

Warna kulitnya tidak akan menjejaskan peribadinya, yang penting dia membesar dengan sempurna dan mampu menggalas tanggungjawab sebagai seorang lelaki suatu hari nanti.

Sumber: Info Ibu Hamil

P.S. 1 – Tips Untuk Habuk Tidak Melekat Pada Kipas Dengan SOFLAN. Gerenti BERKESAN !!!
P.S. 2 – Gaji Hanya RM 1500 Tetapi Boleh Beli Rumah, Kereta, Berkahwin Dan Simpanan RM 33K. Lelaki Ini Kongsi Tips²nya !!!
P.S. 3 – Pemandu Grabcar Ini Ambil Penumpang Di Sentul. Bila Ditanya, Penumpang Ini Mula Mengalirkan Air Mata !!!
P.S. 4 – Kanak² Ini Dijaga Oleh Haiwan Selepas Dibuang Ke Hutan. Selepas Ditemui APa Yang Berlaku MENGEJUTKAN Ramai Orang !!!
P.S. 5 – 10 Tahun Ambil Masa Untuk Siapkan Dokumentari Ini. Hasilnya SUBHANALLAH !!!

The post Obses Untuk Miliki Bayi Kulit Putih. Apa Yang Si Ibu Lakukan DIKECAM Netizen !!! appeared first on SINAR HARIANI.



from SINAR HARIANI http://ift.tt/2kiLpTz
via IFTTT

No comments:

Post a Comment