Monday 13 February 2017

Surat Cuti Sakit Anak. Isi Kandungan Surat Yang Ditulis Oleh Si Bapa Memang WIN !!!

Surat Cuti Sakit Anak. Isi Kandungan Surat Yang Ditulis Oleh Si Bapa Memang WIN !!! | Murid-murid yang tidak dapat hadir ke sekolah perlulah mempunyai surat cuti sakit yang ditulis oleh ibu bapa atau penjaga mereka.

Kebiasaanya surat itu ditulis secara formal. Namun, lain pula dengan surat yang ditulis oleh si bapa kepada guru yang viral baru-baru ini. 

Surat tersebut cukup puitis, berbunga-bunga serta penuh bermadah ditulis untuk memberitahu bahawa anaknya tidak dapat hadir ke sekolah kerana tidak sihat. 

“Assalamualaikum… Alangkah indahnya pagi ini… matahari bersinar terang. Burung-burungnya menyanyi riang… Bunga-bunga semerbak di taman mewangi, indah dan menawan. Tapi ada satu yang layu iaitu anakku, Asyraf.

“Hari ini Jumaat 10-2-2017, anakku Asyraf tidak dapat datang kerana sakit. Maafkanlah dia,” demikian menurut catatan surat tersebut.

Surat tersebut yang tertera nama ‘Ayah Asyraf’ antara lain berkata: “Semoga guru Asyraf tetap menjadi bunga yang paling indah dan menawan dapat mendidik muridnya setiap hari.”

Nampaknya, ini merupakan surat paling cool yang diberikan seorang bapa kepada guru.

Sumber: MD

P.S. 1 – Ada Apa Dengan Brunei? Bila Tahu Inilah Keadaan Brunei Pasti Ramai Rasa Hendak Pindah Ke Brunei Sekarang !!!
P.S. 2 – Aku Selalu MERUNGUT Pada Suami Duit Belanja Tak Cukup. TINDAKKAN Suami Buat Aku MENANGIS Dan MENYESAL !!!
P.S. 3 – Korang Pernah Mimpi Tentang BAYI?? SERAM… Inilah Maksud Jika Selalu MIMPI Bayi !!!
P.S. 4 – ‘Uncle’ Ini TERINGIN Nasi Lemak Ikan Keli. Tindakkan ‘Uncle’ Ini Buat Peniaga Itu TERKEJUT !!!
P.S. 5 – Dua Pemuda Tahan Teksi Tapi Minta Jangan Guna Meter. Apa Yang Berlaku Seterusnya Buat Pemandu Teksi Itu Bagi Naik Free !!!

The post Surat Cuti Sakit Anak. Isi Kandungan Surat Yang Ditulis Oleh Si Bapa Memang WIN !!! appeared first on SINAR HARIANI.



from SINAR HARIANI http://ift.tt/2lE2yHk
via IFTTT

No comments:

Post a Comment